dijous, 28 de febrer del 2019

Paulo Freire, educació per a l'alliberació


Resultado de imagen de paulo freire

“Solo educadores autoritarios niegan la solidaridad entre el acto de educar y el acto de ser educados por los educandos” Paulo Freire


En l'última classe d'eduació social reflexionarem al voltant d'un fragment de la "Pedagogía del oprimido" de Paulo Freire. 

Paulo Freire fou un educador i pedagògeg brasiler que ha tingut un gran impacte en la concepció de l'Educació. Molt crític amb l'Educació convencional ell distingueix entre l'educació bancària i l'educació problematitzadora. L'educació bancària és aquella en la qual l'educand no és més que un recipient per a la informació. La relació de poder que s'estableix entre educador i educand posen l'educador en un nivell superior. Ell ho sap tot i l'alumne tan sols pot escoltar i assistir. Paulo Freire, a partir de la seua experiència alfabetitzant adults al llarg de Brasil, desenvolupa el concepte d'educació problematitzadora. 

L'educació problematitzadora és una arma política, busca fer una experiència en la qual la persona detecte els seus problemes estructurals per tal de poder combatir-los. A més en aquest tipus d'educació, la gent educa i és educada a la vegada:  ningú ho sap tot i ningú no sap res. Tanmateix, aquest tipus d'educació implica igualment pares i alumnes i busca la reflexió.  


Aquesta nova concepció de l'Educació naix del seu compromís amb les persones i amb els pobles oprimits, és per açò que les seues idees són del poble i per al poble. 

Rut Navarro Mahiques


























































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Educació Primerenca

Tots i totes hem sentit parlar de l'educació primerenca i de la importància d'aquestes en el futur dels nostres infants. Però, sab...