El primer dia a
l'assignatura d'Educació Social, realitzada pel professor Carles Monclús, vam
realitzar algunes dinàmiques que ens van servir per a "trencar un poc el
gel" i fer-nos una idea de com seria la metodologia de les futures
classes.
La primera dinàmica
es tractava d'agafar un tros de paper i trencar-lo en cinc trossos, formant
posteriorment cinc pilotes. Seguidament, vam realitzar una mena de jocs en
parella prou coneguts i aquestes pilotes ens servirien com una mena de
"regal" si guanyàvem. D'aquesta forma, a més de conéixer nous jocs
populars, també ens va servir per a interactuar amb companyes i companys amb
els quals no ho havíem fet encara abans.
En segon lloc, el
professor ens va fer reflexionar amb algunes qüestions. Primerament ens va demanar
que férem una definició del que era per a nosaltres l'educació, a més de
meditar si l'educació és sempre bona o no. Seguidament, vam llegir totes les
respostes de forma anònima, de forma que es va crear un ambient de debat a la
classe. També, vam suggerir incorporar temari que ens interessara per aprendre
més coses a més del que hi ha a la guia docent.
Per últim, vam
visualitzar el curt anomenat "el xicotet salvatge" que relata com un
professor empara un xiquet que ha sigut trobat en el bosc i com aquest home
intenta ensenyar-li les normes bàsiques de la societat. Açò ens mostra com
l'educació serveix per a reproduir les conductes socialment acceptades.
Elena Casanova Muñoz
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada