dimecres, 20 de febrer del 2019

Descobrint l'assignatura d'Educació Social


El primer dia a l'assignatura d'Educació Social, realitzada pel professor Carles Monclús, vam realitzar algunes dinàmiques que ens van servir per a "trencar un poc el gel" i fer-nos una idea de com seria la metodologia de les futures classes.


La primera dinàmica es tractava d'agafar un tros de paper i trencar-lo en cinc trossos, formant posteriorment cinc pilotes. Seguidament, vam realitzar una mena de jocs en parella prou coneguts i aquestes pilotes ens servirien com una mena de "regal" si guanyàvem. D'aquesta forma, a més de conéixer nous jocs populars, també ens va servir per a interactuar amb companyes i companys amb els quals no ho havíem fet encara abans.

En segon lloc, el professor ens va fer reflexionar amb algunes qüestions. Primerament ens va demanar que férem una definició del que era per a nosaltres l'educació, a més de meditar si l'educació és sempre bona o no. Seguidament, vam llegir totes les respostes de forma anònima, de forma que es va crear un ambient de debat a la classe. També, vam suggerir incorporar temari que ens interessara per aprendre més coses a més del que hi ha a la guia docent.

Per últim, vam visualitzar el curt anomenat "el xicotet salvatge" que relata com un professor empara un xiquet que ha sigut trobat en el bosc i com aquest home intenta ensenyar-li les normes bàsiques de la societat. Açò ens mostra com l'educació serveix per a reproduir les conductes socialment acceptades.














Elena Casanova Muñoz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Educació Primerenca

Tots i totes hem sentit parlar de l'educació primerenca i de la importància d'aquestes en el futur dels nostres infants. Però, sab...